Luksuz u BiH: Ovo su najskuplji automobili koji su uvezeni tokom 2015. godine
Saznajte koji su najskuplji automobili koji su uvezeni u BiH u toku 2015. godine. U BiH uvoze se skupi satovi, zlato i dragulji, pročitajte detalje i o tome.
rema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH o uvozu putničkih motornih vozila u našu zemlju je za prva tri mjeseca 2015. godine uvezeno ukupno 15.487 putničkih motornih vozila što je za 1.893 vozila više u odnosu na isti period prošle 2014. godine kada je ukupno uvezeno u BiH 13.594 vozila.
Ratko Kovačević, portparol UIO BiH podsjetio je da je do značajnog povećanja uvoza vozila u BiH bilo i 2013. godine kada je u potpunosti ukinuta carina na uvoz vozila iz EU i ograničenje uvoza vozila u BiH starijih od sedam godina.
“Zato su se uvozila starija i jeftinija vozila.Više od 90 % odnosi se na polovna putnička motorna vozila, dok se manji dio odnosi na nova vozila. Vrijednost vozila uvezenih u prva tri mjeseca 2015. godine iznosi 127 miliona KM, a u istom periodu prošle godine 113 milion KM”, rekao je za BUKU Kovačević.
Kada je u pitanju marka automobila koji se uvoze u BiH najviše ima Volkswagen-ovih vozila, pa nakon toga uvoze se automobili Opel-a, Reno-a, Citroen-a i Ford-a.
1. Bentley Continental GT V8S, čija vrijednost je bila 310.797 KM, a uvozne dažbine plaćene na uvoz ovog vozila su iznosile 52.871 KM
2. Mercedes Benz S63 AMG Coupe, čija vrijednost je bila 293.704 KM, a uvozne dažbine plaćene na uvoz ovog vozila su iznosile 49.955 KM
3. Bentley Continental, čija vrijednost je bila 246.720 KM, a uvozne dažbine plaćene na uvoz ovog vozila su iznosile 41.963 KM
4. Mercedes Benz S500 AMG Coupe, čija vrijednost je bila 217.586 KM, a uvozne dažbine plaćene na uvoz ovog vozila su iznosile 36.997 KM
5. Mercedes Benz S63, čija vrijednost je bila 205.655 KM, a uvozne dažbine plaćene na uvoz ovog vozila su iznosile 34.980 KM
UVOZNE DAŽBINE
Kovačević kaže da su ukupno obračunate i plaćene dažbine prilikom uvoza putničkih motornih vozila u BiH u prva tri mjeseca 2015. godine iznosile 22,4 miliona KM.
“Od početka 2013. godine na uvoz polovnih putničkih motornih vozila iz EU ne plaća se carina, već samo PDV u iznosu od 17 %, ukoliko uvoznik dokaže da se radi o vozilu koje ima porijeklo iz neke od zemalja članica EU. Porijeklo se dokazuje izjavom na fakturi ili obrascem EUR 1. U skladu sa trgovinskim dijelom Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju BiH sa EU carina se na polovna putnička motorna vozila porijeklom iz EU postepeno ukidala u periodu od 2008. do 2013. godine, dok je za nova vozila porijeklom iz EU carina ukinuta već na početku 2009. godine”, objašnjava Kovačević.
![]() | |
| Za prva tri mjeseca 2015. godine uvezeno ukupno 15.487 putničkih motornih vozila |
PROCEDURA UVOZA
Kovačević je napomenuo da se od 1. januara 2011. godine u Bosnu i Hercegovinu mogu uvoziti cestovna motorna i priključna vozila starija od sedam godina, koja zadovoljavaju najniže tehničke zahtjeve za novoproizvedena i korištena vozila u procesima homologacije tipa vozila i homologacije pojedinačnog vozila.
“Ovo je definisano Odlukom o izmjeni i dopuni odluke o ograničenju uvoza putničkih automobila, teretnih vozila i automobilskih guma, koju je 28. decembra 2010. godine donio Savjet ministara BiH. Uprava za indirektno oporezivanje je započela sa primjenom pomenute Odluke 1. januara 2011. godine, a to konkretno znači da se u carinskoj proceduri uvoza cestovnih motornih i priključnih vozila, prilikom podnošenja carinske deklaracije za carinjenje, zahtijeva i odgovarajuća isprava o ispunjenosti uslova homologacije vozila, koju izdaju ovlašteni tehnički servisi u BiH”, objasnio je Ratko Kovačević.
Ističe da bez pomenute odgovarajuće isprave, koju izdaje ovlašteno tijelo za homologaciju, ne može se obaviti carinska procedura uvoza vozila u BiH.
“Procedura uvoza: kada se vozilo uvozi u carinsko područje BiH ono se prijavi na graničnom prelazu, tu se dobije provozna carinska prijava na rok od 10 dana, u pomenutom roku uvoznik mora izvršiti homologaciju vozila i nakon toga doći u carinsku ispostavu u unutrašnjosti BiH gdje se vrši carinjenje vozila”, kaže Kovačević.
SATOVI
Kada su u pitanju satovi Ratko Kovačević kaže da je u tri mjeseca 2015. godine u BiH uvezeno proizvoda iza tarifnih brojeva Carinske tarife BiH 9101 i 9102 (ručni, džepni i drugi lični satovi...), u vrijednosti od 1.526.678 KM.
“Među ovim satovima nalazi se i 55 satova čija je pojedinačna vrijednost prilikom uvoza u BiH bila veća od 1.000 KM. Ukupno naplaćene uvozne dažbine iznosile su 427.571 KM”, kaže Kovačević.
ZLATO
Kad je u pitanju uvoz draguljarskih predmeta i predmeta zlatarstva, te predmeta od plemenitih metala, u prva tri mjeseca 2015. godine je ukupno uvezeno u vrijednosti od 1.325.844 KM.
“Ukupno naplaćene uvozne dažbine su iznosile 213.101 KM”, ističe Kovačević i dodaje da se ova roba najviše uvozila iz Austrije, Slovenije, Italije i Njemačke.

